Evan dan Ilham Bawa Selangor FA Menang di Debut, Ferdinand Gagal Beri Kesan

Frengky AruanFrengky Aruan - Kamis, 11 Januari 2018
Evan dan Ilham Bawa Selangor FA Menang di Debut, Ferdinand Gagal Beri Kesan
Evan dan Ilham dalam skuat utama Selangor FA. (Facebook Selangor FA)

BolaSkor.com - Tiga pemain Indonesia di Malaysia menjalani debutnya, Rabu (10/1). Ketiga pemain itu yakni Evan Dimas Darmono, Ilham Udin Armaiyn, dan Ferdinand Sinaga.

Evan Dimas dan Ilham Udin menjalani debut ketika Selangor FA beruji coba melawan Terengganu FC II di Padang Sime darby, adapun Ferdinand Sinaga kala klubnya Kelantan FA melawan PKNP di Stadion Sultan Muhammad IV.

Evan Dimas dan Ilham diturunkan sejak awal oleh P. Maniam. Selain kedua pemain itu, Maniam juga memainkan eks Persija Jakarta, William Pacheco mulai menit pertama.

Skuat yang diperkuat duo Indonesia meraih kemenangan meski dengan skor tipis 1-0. Gol tunggal Red Giants dibuat Amri Yahyah lewat titik putih.

Begitu juga Ferdinand Sinaga yang dimainkan sejak awal. Sementara eks Persija lain di skuat Kelantan FA, Bruno Lopes masuk sebagai pemain cadangan.

Ferdinand Sinaga dalam debutnya. (Facebook Kelantan FA)

Ferdinand Sinaga gagal memberi kesan positif dan membawa skuat Red Warriors memetik kemenangan di hadapan ribuan suporter. Skor 0-0 menutup pertandingan.

Selain ketiga pemain itu, kompetisi sepak bola Malaysia juga akan diramaikan oleh eks Barito Putera, David Laly. Pemain yang juga pernah membela Persib Bandung itu merapat ke klub kasta kedua atau Liga Premier Malaysia, Felcra FC.

Evan dimas Ilham udin Ferdinand sinaga
Ditulis Oleh

Frengky Aruan

Posts

15.464

Bagikan