Ilham Udin Assist, Evan Dimas Akhirnya Buat Gol dengan Indah untuk Selangor FA

Frengky AruanFrengky Aruan - Sabtu, 17 Maret 2018
Ilham Udin Assist, Evan Dimas Akhirnya Buat Gol dengan Indah untuk Selangor FA
Evan Dimas. (Facebook Selangor FA)

BolaSkor.com - Duo Indonesia, Ilham Udian Armaiyn dan Evan Dimas Darmono kembali mendapat kepercayaan. Keduanya diturunkan sejak awal dalam laga Selangor FA di putaran ketiga Piala FA 2018 melawan Terengganu FC di Stadion Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Jumat (16/3) malam.

Ilham Udin dan Evan Dimas memiliki peran penting sekaligus menjadi aktor yang ikut membawa Selangor FA memetik kemenangan 3-1. Ilham Udin membuat assist untuk gol yang dibuat Rufino Segovia pada menit ke-26.

Assist dibuat Ilham Udin setelah mendapat umpan dari Amri Yahyah. Bola diumpan Ilham Udin dan sempat mengenai bek yang mencoba menghalau sebelum disundul Rufino di depan mulut gawang.

Gol pertama itu membuat Selangor FA menyamakan kedudukan menjadi 1-1. The Red Giants tertinggal lebih dulu melalui gol yang dibuat Shahrul Rizad pada menit ke-24.

Itu sebelum berbalik unggul melalui gol yang dibuat Evan Dimas pada menit ke-61. Gol dibikin oleh eks Bhayangkara FC dengan indah.

Lahirnya gol berawal dari tendangan bebas. Bola ke dalam kotak ditanduk Rufino dan disambut Evan Dimas, yang melepaskan tendangan voli. Bola mengarah ke pojok atas dan sulit dihalau.

Selangor FA memastikan kemenangan 3-1 lewat gol yang kembali dibuat Rufino Segovia. Gol dibuat dari titik putih pada menit ke-70.

Kemenangan ini sekaligus menjadi momentum untuk bangkit dan keluar dari inkonsisten. Tiga dari empat laga terakhir, Selangor FA menelan kekalahan yang berdampak diistirahatkannya P. Maniam sehingga kursi pelatih sementara diisi caretaker Nazliazmi Mohamad Nasir.

Usai menang 4-1 atas Melaka United, Selangor FA takluk 1-4 dari Terengganu FC di Liga Super Malaysia sebelum dibungkam Pahang FA 1-3. Selangor FA setelah itu menang 3-0 atas tim kasta di bawahnya MoF FC di Piala FA sebelum menelan kekalahan 0-3 dari Perak FA di lanjutan Liga Super Malaysia 2018.

Breaking News Evan dimas Ilham udin Selangor fa
Ditulis Oleh

Frengky Aruan

Posts

15.464

Bagikan