Karier Evan-Ilham di Selangor FA Disebut Bakal Lebih Baik dibanding Bambang-Elie

Muhammad AdiyaksaMuhammad Adiyaksa - Kamis, 06 September 2018
Karier Evan-Ilham di Selangor FA Disebut Bakal Lebih Baik dibanding Bambang-Elie
Evan Dimas dan Ilham Udin. (Instagram Evan Dimas).

BolaSkor.com - Tiga belas tahun yang lalu, Bambang Pamungkas dan Elie Aiboy membuat jagad sepak bola Malaysia gempar. Keduanya sukses membawa Selangor FA meraih tiga gelar sekaligus dalam semusim.

Tiga gelar tersebut ialah Malaysia Premier League (kasta kedua Liga Malaysia), Piala FA Malaysia, dan Piala Malaysia. Selain berderet trofi, keduanya juga membawa Selangor FA promosi ke Liga Super Malaysia.

Hingga kebersamaan keduanya bersama Selangor FA berakhir pada 2007, tak ada lagi trofi yang menyangkut. Kini, tim berjuluk The Red Giant itu kembali punya duet Indonesia dalam skuatnya.

Diperkuat dua pemain Timnas Indonesia U-23, Evan Dimas Darmono dan Ilham Udin Armiayn sejak awal musim, pencapaian Selangor FA masih di bawah standar. The Red Giant hanya mampu menduduki peringkat ke-8 dari 12 klub.

Hanya saja, pelatih Selangor FA, Nazliazmi Mohamad Nasir punya keyakinan bahwa Evan dan Ilham dapat membawa prestasi lebih baik untuk timnya dibanding era dua pendahulunya dulu.

"Evan dan Ilham akan lebih baik dari Bambang dan Elie. Saya hampir delapan bulan bersama mereka," ujar Nazliazmi.

"Mereka (Evan dan Ilham) perlu banyak pertandingan yang berkualitas. Supaya mereka dapat meningkatkan kemampuan," katanya menambahkan.

Semusim membela Selangor FA, Evan mencatatkan 20 penampilan dan menyarangkan dua gol. Adapun, Ilham hanya membukukan 16 partai dan menorehkan sebiji gol.

Evan dimas Ilham Udin Armaiyn Selangor fa Bambang pamungkas Elie aiboy
Posts

1.188

Bagikan