Penampilan Tak Memuaskan, Pelatih Selangor FA Beri Isyarat Bakal Lepas Evan Dimas dan Ilham Udin

Tengku SufiyantoTengku Sufiyanto - Minggu, 13 Mei 2018
Penampilan Tak Memuaskan, Pelatih Selangor FA Beri Isyarat Bakal Lepas Evan Dimas dan Ilham Udin
Ilham Udin dan Evan Dimas bersama dua legiun asing Selangor FA lain. (Instagram Selangor FA)

BolaSkor.com - Selangor FA hanya bisa bermain imbang kontra Johor Darul Ta'zim (JDT) dengan skor 2-2, pada laga lanjutan Liga Super Malaysia musim ini di Stadion Kuala Lumpur, Cheras, Sabtu (12/5) kemarin malam waktu setempat. Dua pemain Timnas Indonesia U-23, Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn bermain dalam pertandingan tersebut.

Pelatih Selangor FA, Nazliazmi Nasir, menyebut permainan keduanya masih biasa saja sepanjang Liga Super Malaysia. Termasuk saat menghadapi JDT kemarin malam.

Seolah perkataan Nazliazmi Nasir mengisyaratkan Evan Dimas dan Ilham Udin bakal dilepas Selangor FA. Maklum saja, manajemen Selangor FA akan melakukan perombakan skuat usai terpuruk di Liga Super Malaysia musim ini. The Red Giants saat ini berada di posisi ke-8 dari 12 peserta Liga Super Malaysia 2018, dengan raihan 11 poin dari 10 laga.

Apalagi, manajemen Selangor FA bakal merombak skuat pemain asing. The Red Giants dikabarkan sudah memiliki bidikan untuk merekrut pemain asing. Nazliazmi Nasir pun menyerahkan keputusan masa depan Evan Dimas dan Ilham Udin kepada manajemen.

"Bagi saya, permainan Evan dan Ilham pada malam ini (kemarin) masih di tahap sederhana (biasa saja). Bergantung kepada manajemen, mereka akan adakan pertemuan, dan laporan yang saya akan ajukan nanti mungkin akan dipersetujui atau dibincangkan," kata Nazliazmi, seperti dikutip laman resmi Selangor.

"Seperti yang saya katakan sebelum ini, pemain impor yang kita miliki harus lebih baik daripada pemain lokal yang kita punya," tambahnya.

"Tapi permasalahan yang kita hadapi adalah konsistensi apabila sebagai pemain impor, sudah tentu saya harapkan mereka ini akan berbeda daripada pemain lokal. Bukannya hari ini bermain baik, kemudian perlawanan seterusnya tidak baik," tutupnya.

Selangor fa Evan dimas Ilham Udin Armaiyn Breaking News Liga super malaysia
Ditulis Oleh

Tengku Sufiyanto

Pencinta sepak bola Indonesia.
Posts

15.017

Bagikan